maandag 20 april 2015

Dag 10: Universal & outlets, deel II

Onze eerste ervaring met Universal was top, dus besloten wij om gisteren de overgebleven zaken op het wensenlijstje te doen. Waar we in eerste instantie van plan waren om vroeg te gaan was wakker worden weer een kunst. We gingen dus later. Het is immers vakantie. 


Ik (chris) wilde graag nog de Blues Brothers zien: één van de beste komische films die ik ken! Ook wilden we nog graag tenminste 1 keer in de Mummy en Harry Potter the Gringots doen. Als eerst dus het Blues Brothers optreden. Wat een timing, 10 minuten na aankomst zou het beginnen.

Als fan van de film heb ik aardig genoten, maar ik vond het optreden wat kort en hoewel het de muziek uit de film was, ontbrak één van de meest beroemde (en mijn favoriet van die film) nummers: Raw Hide. Al met al wel genoten en natuurlijk even meegeklapt :)

Volgende stop Harry Potter. Het was deze keer 30 minuten wachten. Slim als wij zijn, kozen wij de single riders rij... wisten wij veel dat die rij ook 30 minuten wachten was... Je bent dus niet altijd sneller aan de beurt! 


Nog even de Mummy gedaan en vervolgens Disaster. Disaster is een attractie waar ze je op een leuke manier laten zien hoe special effects worden opgenomen. Ze selecteren een groepje vrijwilligers die een hoofdrol gaan spelen in een korte film. Vervolgens wordt je door een set geleid waar alle elementen samenkomen waarna je uiteindelijk het resultaat te zien krijgt. Erg leuk gedaan!

Ananda vond de Mummie zo leuk dat we daar nog maar een keer ingingen. De wachttijd was immers 10 minuten!  Ik vond deze attractie zelf ook één van de leukste. Inmiddels was ik erachter waar het fotomomentje zat dus dan ga je natuurlijk voor de perfecte pose..

Next stop ronde 2 van de outlet stores. Dit keer aan de International Drive. Jaja ik moest er weer aan geloven. Ik voel me echt ongelukig als ik die winkels in loop. "Erin, pakken wat je nodig hebt en eruit" is altijd mijn motto geweest. Ananda had het wel echt naar haar zin en als je vriendin het naar haar zin heeft, geeft dat toch ook weer een goed gevoel! Helaas had ik ook nog eens behoorlijk honger... zucht... Gelukkig werd mijn spirit een beetje opgeschroeft met een Subway Sandwich waarna we voor de volgende ronde gingen. De wetenschap dat we daarna een electronica outlet zouden bezoeken, maakte mij opzich wel weer vrolijk.. Eenmaal daar leek het alsof iemand mij expres aan het kwellen was.. Alleen maar Apple spullen!! 


Gelukig, we zaten weer in de auto. De honger was teruggekeerd en daarom ging Ananda mij troosten met een ritje naar één van onze favoriete eetschuren tot nu toe, Texas Roadhouse. Heerlijke steaks daar. Eerst bestelden we een cactus blossom hetzelfde voorgerecht als de blooming union bij Outback. Ananda had vervolgens een steak en ik een Roadkill (alleen al vanwege de naam haha). Als klap op de vuurpijl bestelde we nog een brownie. De brownie die ik toen ik klein was in Disneyland Parijs at, maar helaas daar niet aantrof. Heerlijk!


Met een volle maag keerden we terug naar ons huisje.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijke dag! En uitslapen hoort er ook een beetje bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een superleuke dag!!
    Universal is zo mooi, wij hebben er ook zo van genoten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top dag!!
    Ja chris shoppen hoort er bij en vooral in de usa!!
    Maar met al dat lekkers houd je het wel vol toch:).
    Geniet ze

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je wordt nog eens een echte pro in dat shoppen Chris ;-) en ik vraag me nu wel af met hoeveel extra koffers jullie hier straks mee terugnemen.
    Veel plezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Shoppen daar is zo veel leuker als hier. En lekker universal enzo heerlijk toch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie hebben het prima naar jullie zin. Leuk om mee te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen