vrijdag 1 mei 2015

Dag 21: Myakka River & St Pete's Beach

We zijn op tijd opgestaan omdat we weer een state park op de planning hadden staan. We wilden zo veel mogelijk wildlife zien, dus gingen we vroeg weg. Eerst nog even een ontbijtje in het hotel. Tot onze verbazing was de ontbijtruimte helemaal leeg en á la carte. Het bleek dat we een coupon hadden moeten krijgen bij het inchecken waardoor we hier konden ontbijten. Nog nooit meegemaakt dat het inclusieve ontbijt á la carte is, maar het was super lekker en de beste tot nu toe!

Rond 10 uur reden we Myakka River State Park binnen. Eerste indruk.. WAUW.. Wat een mooi park! Allerlei verschillende soorten bomen, zoals oaks en palmbomen. Alles groen.. en dan echt mooi groen! En natuurlijk de Myakka River waar we meteen weer een paar alligators zagen.

We begonnen met de canopy trail. Een korte trail die vooral (heel erg!!) hoog is. Je begint bij een houten toren die een paar meter hoog is. Vervolgens loop je over de loopbrug naar de volgende toren.

De volgende toren is iets hoger.. 23 meter! Maar het waren de zweethandjes zeker waard want het uitzicht was prachtig! Helemaal bovenaan konden we over het hele park uitkijken. Je kon de rondvliegende roofvogels goed zien.

Iets naar beneden ter hoogte van de boomtoppen leek het alsof je in een soort van boomhut zat.

Toen ik een gigantisch (niet overdreven want zelfs Chris schrok) vliegend insect met angel zag, was ik snel beneden. Goed moment om even te kijken wat er nog meer voor trails zijn. We besloten om een klein stukje nature trail te lopen. Erg mooie omgeving!

Terug bij de auto kwam er een eekhoorntje op ons af. Totaal niet bang en erg nieuwsgierig. Chris heeft even vriendschap met hem gesloten.

We zijn doorgereden en kwamen onderweg van alles tegen. Leuk dat je overal even kunt stoppen! We zagen tientallen aasgieren die zich op een dood zwijn hadden gestort.

We gingen dichterbij, maar zijn gestopt op een meter of 7 omdat de aasgieren toch best wel groot bleken te zijn van dichtbij!

Hierna hebben we nog de birdwalk gedaan waarbij je veel vogels kunt spotten en een mooi uitzicht over het meer hebt.

We zijn nog even tot het eind van het park gereden en hierna teruggekeerd. Gelukkig dat we vroeg zijn gegaan, want tegen de tijd dat we het park uitgingen waren er veel minder dieren te zien!

Door naar de volgende bestemming: St Pete's Beach! Hier verblijven we 5 nachten. Onderweg kwamen we over een grote mooie brug heen.

Het hotel hadden we via priceline "gewonnen" en zag er goed uit op internet. Aangekomen bleken onze verwachtingen niet te hoog te zijn geweest!

We zitten op de hoogste verdieping met uitzicht op de zee én de baai! Geweldig! Hier kunnen we de komende 5 dagen wel doorbrengen hoor.

De middag hebben we doorgebracht op een bedje in de zon. Nog even over het strand gelopen en gekeken waar we die avond zouden gaan eten. Het is Chili's geworden. Een goede keus bleek achteraf. We hadden het 2 voor $20 menu waarbij we een voorgerecht om te delen en beide een hoofdgerecht konden kiezen. Voor het hoofdgerecht zijn we voor Fajita's gegaan. De kip, groentes en verse guacamole waren om te smullen!

Hierna zijn we nog even langs de walmart gegaan. Chris heeft een nieuwe  manier gevonden om het winkelen voor hem draagbaar te maken..

Terug bij het hotel hebben we rustig aan gedaan, want de volgende activiteit is Bush Gardens!

1. Ik heb een paar dagen gemist om te lezen, maar wat hebben jullie onwijs veel gedaan zeg. Super! Geniet van het mooie uitzicht en het weer, want als je eenmaal weer terug bent....... bleh...

2. Hee, wat grappig, dat state park staat op ons to do list voor september, leuk om zo veel foto's te zien :)
    Top hotel en zo heerlijk om een paar dagen in St Pete's te wonen, het is ook erg leuk om eens een jetski te huren en de dolfijnen van dichtbij te bewonderen :)

3. Weer een top dag wat een mooi park.
    En wat een mooi hotel hebben jullie snap dat je het daar wel een paar dagen vol houd!!!!
    En lachen om zo boodschappen te doen onze kids willen dat ook steeds,ja dat zie je hier in Nederland niet.

4. Tuurlijk gaan jullie het daar 5 dagen volhouden, een mooi hotel op een toplocatie, wat wil je nog meer?
    Wij vonden Myakka State Park ook een aanrader, genieten maar weer.

Enjoy!!

5. Wat een heerlijke plek is dit......dit hotel ebben we ook een paar geleden gehad en ligt erg mooi. bovenin is een draaiend restaurant, Spinners, ook erg leuk!!
    Have Fun!!

6. Astrid de Man2 mei 2015 om 11:40

Kijk Ananda die foto van jou bij die aasgieren vind ik nou echt een top foto.
    Wat een heerlijke plek en wat een mooi park...geniet er nog maar lekker van.

7. Prachtig dat state park, Florida heeft zoveel mooie parken. Wat een heerlijk hotel om 5 dagen te verblijven. De fajita's bij chili's zijn inderdaad om te smullen. Veel plezier.

8. Weer een superdag, zeker fraai State Park, en de brug.. daar gingen wij gister ook over. Heel veel plezier nog!

9. Prachtige dag zeg, al die parken zijn zeker de moeite waard! Er is altijd wel iets te zien! Lachen zeg die Chris in die boodschappen wagen, leuk speeltje voor hem! Crossen maar!

10. Prachtig zeg dat park! En wat een mooi hotel hebben jullie geboekt, zo komen jullie de komende 5 dagen wel door, goed geregeld!