dinsdag 5 mei 2015

Dag 25: Little Toot & John's Pass

We werden rond half 8 wakker. Natuurlijk werd er eerst even geblogd. Hierna zijn we (alweer) gaan ontbijten bij de IHOP. Vanaf ons balkon zien we hem liggen dus we kunnen er moeilijk omheen zeggen we dan maar.

We wisten niet zo goed wat we vandaag wilden doen. Aan de ene kant wilden we erop uit om het optimale uit deze reis te halen, maar aan de andere kant hebben we al zo veel gedaan dat een keer niks doen ook wel weer fijn is. Na een paar uurtjes niks gedaan te hebben, waren we er eigenlijk wel weer klaar mee en hebben we last-minute Little Toot gebeld of er nog plek was voor de 3pm tour. Dat was er onder de voorwaarde dat we uiterlijk 2:30pm aanwezig waren. Het was ondertussen 1:15pm dus dat was nog haasten naar Clearwater! Klokslag 2:30 reden we de Marina in.. Pff op het nippertje!

Na een kwartiertje mochten we aan boord. Little Toot is een kleine boot met als doel het spotten van dolfijnen! We hebben er natuurlijk al een paar deze vakantie gezien, maar het zou zo leuk zijn om ze van dichterbij en vanaf een boot(je) te zien. Hoe kon het ook anders, bijna alleen maar Nederlanders op de boot haha!

Als je Little Toot ziet zou je denken dat hij niet zo snel gaat, maar hij gaat nog best snel en maakt best grote golven. We hebben dit even aan de kapitein gevraagd en die vertelde ons dat er een 400 liter dieselmotor met een extra grote schroef onder de boot zit. De boot ligt daardoor diep in het water waardoor er grote golven ontstaan waar dolfijnen graag in spelen.

Na een uurtje zagen we dan eindelijk langs de kust van Clearwater Beach een paar vinnen uit het water steken! De kapitein probeerde de dolfijnen zo ver te krijgen om mee te zwemmen in de golven van de boot.. en dat deden ze! Geweldig vonden ze die golven! Je zag ze heerlijk spelen in de golven.

(Helaas geen hele scherpe foto's omdat ik via m'n telefoon een printscreen moet maken van een filmpje)

Bizar hoe makkelijk ze de boot kunnen bijhouden. Zelfs een baby dolfijntje kon de boot makkelijk bijhouden.

Dit was ook echt weer een hoogtepunt deze reis! Geweldig om dolfijnen van zo dichtbij te zien en dat ze dan ook nog is vrijwillig dichtbij ons komen!

Rond 4:30pm waren we weer terug in de Marina. Onderweg naar de auto zagen we nog een paar vogels en pelikanen die de vers gevangen vis van een paar vissers nauwlettend in de gaten hielden..

We zijn doorgereden naar John's Pass bij Madeira Beach. Een gezellige Boardwalk met barretjes en restaurantjes.

Ook hier zagen we weer dolfijnen zwemmen! Wat een geluk! En ook hier ontbraken de pelikanen niet. Erg leuke beesten!

We zijn gaan eten bij Bubba Gump. Deze was ons namelijk zeer goed bevallen in Ft Lauderdale. Als voorgerecht hadden we heerlijke verse gebakken garnalen in knoflook en cajun marinade. Als hoofdgerecht koos Chris voor Tilapia met mashed patatoes en spinazie. Ik ging voor de Zalm met verse groentes en rijst. Het smaakte heerlijk en zo zag het er ook uit!

Terug bij het hotel hebben we nog even genoten van de zonsondergang vanaf het strand.

Omdat het pas springtij is geweest, stond het water nu erg laag. Leuk om schelpen te zoeken.

Hierna zijn we nog even naar de Walmart gegaan voor wat laatste inkopen. Morgen gaan we weer richting Orlando! Tot morgen!

1. Wat een top dag en het eten ziet er geweldig uit! Veel plezier nog!

2. Wat een heerlijke dag, die dolfijnen, top zeg!

3. Veel dolfijnen vandaag, zo leuk in het echt !
    Jullie genieten onwijs !

4. Heerlijke dag! Little Toot is zo leuk en de dolfijnen blijven maar springen, ze krijgen er nooit genoeg van en wij ook niet!! Mooie foto's.

5. Oh wat gaaf, wij hebben vorig jaar oktober de boottocht met little toot gedaan en ik vond dat ook zo geweldig! Een hoogtepunt inderdaad, prachtige dieren!njullie hadden ook nog naar het aquarium kunnen gaan, daar zit Winter, ( dit is de dolfijn uit de film dolphin tale) ik weet niet of dit jullie wat zegt, maar deze dolfijn is zijn staart kwijt geraakt door een krabbenfuik en heeft een protese, ook heel mooi en bijzonder om te zien! Zit vlakbij de haven. Maar ja jullie gaan nu al weer naar Orlando, heel veel plezier verder, ik geniet echt van jullie blog! Thanks!

6. Eerst manatees en nu de dolfijnen. Zo gaaf. Mooi zoals die beesten op de golven "dansen"

7. Zo leuk de little toot!!
    Vorig jaar ook gedaan was geweldig om te zien.
    En al zijn de foto's niet zo scherp ze zijn toch mooi.

8. Jullie blog nu pas "gevonden"dus de ochtend hier zalig jullie reis gelezen. Wat een mooie ervaringen, helemaal dat snorkelen met de manatees. Toevallig deze week via groupon ook snorkeltickets geboekt (helaas niet via riverventures) ook al weet ik dat in juli de kans heel erg gering is maar we gaan het gewoon proberen. Voor jullie nog ENJOY!!