woensdag 29 april 2015

Dag 18 & 19: Naples pier & Ft Myers Beach

Vandaag weer een blogbericht van twee dagen. Eerst even een korte update over het hotel in Fort Lauderdale. We hebben inmiddels een reactie gekregen op onze klacht.. we krijgen de helft van de kosten vergoed. We zijn blij met deze oplossing. Netjes afgehandeld!

Dag 18
We zijn bijtijds opgestaan omdat we niet wisten hoe laat de check out van het hotel precies was. Even vragen.. het bleek 12 uur te zijn. Lekker rustig aan dus. We zijn eerst maar eens naar het ontbijtbuffet gegaan die ons zeer goed beviel. We konden zelf wafels maken en ze hadden vers gebakken eitjes. Met een goedgevulde maag hebben we uitgecheckt en zijn we naar het centrum van Naples gegaan. Wat een gezellig en schoon stadje! Ik ben even naar het postkantoor gegaan om een pakketje met Nederlandse spulletjes richting Tennessee te versturen. Terug bij de auto zag ik Chris in de verte staan en met een strakke blik naar zijn telefoon kijken.. "Oh nee he er is hier zeker Wifi..", was mijn eerste gedachte. Mijn vermoedens werden bevestigd toen Chris terug kwam lopen en zijn telefoon het volgende geluid maakte: "acquiring position". Ingress! "Ik moest even portaaltjes kraken liefie, blauw heeft hier de overhand" zei Chris met een trotse blik. Ik ben benieuwd hoe lang deze Ingress (augmented reality game) verslaving nog stand houdt haha :)

Hup in de auto en op naar de pier van Naples! We reden langs grote dure huizen en kwamen aan bij een parkeerplek met maar 5 plekken. Er kwam er net eentje vrij.. wat een mazzel! Via een bruggetje liepen we zo het prachtige strand op.

Bij de pier aangekomen zagen we dat dit waarschijnlijk een goede visstek is. Vissers en pelikanen in overvloed met de hoop een mooie vis aan de haak te slaan.

Geweldig hoe de pelikanen een soort van aanloop in de lucht nemen en dan met een duikvlucht zichzelf in het water stort om een vis te vangen.

We hoorden een grote plons.. Iets wat geen pelikaan kon zijn. We draaiden ons om en.. een dolfijn! Wauw! Er kwamen meer dolfijnen bij die uit waren op het aas van de vissers. Een 'dol fijn' schouwspel om te zien.. (even een Chris-grap tussendoor haha)

Na een uurtje zijn we de auto ingestapt om richting het volgende hotel te rijden, het Outriggers Beach Resort in Ft Myers Beach. We waren eigenlijk te vroeg voor de check in, maar gelukkig was er al een kamer klaar. Je kan vanaf dit resort meteen het strand oplopen! Erg leuk. Het is ook nog eens een super mooi wit strand. Zo wit dat je zeg maar een zonnebril op moet om er naar te kijken als de zon schijnt. Er is ook nog een lekker zwembadje. Hier hebben we dan ook de rest van de middag gebruik van gemaakt. Grappig dat hier veel Nederlanders zitten! Je komt ze ook overal tegen :)

In de avond hebben we heerlijk gegeten bij Outback Steakhouse.

Dag 19
Vanochtend zag het er al een beetje bewolkt uit. Nee hè.. Net nu we een stranddagje gepland hebben! We zijn alsnog maar even naar het strand gegaan om even te genieten van de rust en de omgeving.

Rond het middaguur leek het wel te gaan stormen.. Opeens was er erg veel wind en regen. De palmbladeren waaien letterlijk van de bomen af.

Het viel uiteindelijk nog mee, dus we zijn maar weer even naar de Subway en Publix gegaan. Hierna heeft Chris nog even gezwommen en heb ik me vermaakt met een boek. Iets wat ook alweer een tijd geleden is voor mij.

In de avond besloten we uit eten te gaan bij Charley's Boathouse een restaurant wat tegenover het resort ligt. Een iets duurder restaurant maar met goede recensies. We vonden het eten niet heel bijzonder, maar de locatie was top. We zaten aan het raam en hadden uitzicht op veel verschillende soorten vogels en vissen. Ook de vogels hadden blijkbaar trek in een visje.

Ze waren niet zo blij met elkaar en probeerden elkaar weg te jagen.

En ik wil niet eens weten of dit nou een spin of een krabbetje is.. Bah!

We hebben nog even een drankje gedaan bij de tiki bar en gaan nu slapen.

1. Gelukkig dat het een beetje is opgelost met het hotel, scheelt toch weer. Mooie dagen weer en geniet verder van alles Florida

2. Hahahaha Ananda....helaas zijn de spinnen iets groter in Florida en is dit gewoon een krabbetje hihi. Ik heb even lekker bijgelezen en wat een heerlijke reis hebben jullie. Probleem met het hotel opgelost gelukkig. Geniet lekker verder en ik lees graag mee...

3. Zo weer 2 top dagen gehad.
    En netjes dat je de helft terug krijgt van het hotel,dacht daar hoor je nooit meer iets van.
    En wat een mooi strand daar hè.
    En je dag is altijd weer goed als je dolfijnen spot..
    Have fun

4. Enorm is de kracht, hè, waarmee een pelikaan zich in het water stort. Een ranger heeft ons ooit uitgelegd dat ze een luchtzak in hun hoofd hebben, ingebouwde airback, om de klap van het water op te vangen. Dolfijnen zien blijft altijd geweldig en verveelt nooit. Wij hebben er ook een aantal gezien gisteren.

5. Heerlijke dagen weer, en top zeg, die dolfijnen! Netjes opgelost van het hotel.

6. Wat een leuk reisverslag maken jullie. Ik geniet heerlijk mee. Prachtig die dolfijnen.

7. He gelukkig eindelijk een Chris grap.....ik krijg zo langzamerhand chrisgrapontwenningsverschijnselen ;-)
    Wat super dat het je gelukt is om wat geld terug te krijgen.

8. Wat is het mooi he langs de Golf van Mexico! Op die pier in Naples zijn wij ook geweest en hebben toen ook dolfijnen gezien! Geweldig! fort Myers the outtrigger beach resort is zeker heerlijk gelegen zo aan het strand, wij vonden het wel een beetje oude boel daar, maar misschien hadden jullie een betere kamer. Wel heerlijk als je zo het strand op kan lopen! Geniet lekker verder, jullie hebben een super reis!

9. Het wordt eentonig, maar wat hebben jullie het fijn! Napels is echt heel mooi en clean. Jullie hebben gelukkig een vergoeding gekregen van dat Snooze hotel, mooi!

Enjoy!!

10. I love those beaches! Weer 2 heerlijke dagen, nu zijn jullie toch Inmiddels wel verslaafd he? Genieten ervan, wij lezen gewoon nog mee van uit NY!

11. Dolfijnen in het echt zo gaaf, jullie hebben het zo lekker !!
    Top te lezen!!

12. WoW, dolfijnen in het echt! Geweldig! Veel plezier!